Lucrurile simple-s pentru restul. Mie-mi place să mă complic

Ce farmec au lucrurile servite pe o tăviță de argint? Un platou plin pus în fața ta îți va stârni instant poftă și-l vei devora numaidecât. Și vei lua din el tot ce îți va pofti inima. Încet, vei începe să simți că-ți e de ajuns, și totuși vei mai servi puțin. Ajuns la preaplin, vei face semn să-l ia urgent din fața ta deoarece imaginea lui nu-ți va mai stârni nici poftă, nici dorință.

Eu zic că așa e și cu dragostea. Când e prea ușor și lucrurile sunt prea simple, te saturi. Când totul îți vine pus la picioare, parcă nu mai oferă aceeași satisfacție. Ia zi, tu, cel/cea în relația stabilă de ani de zile: când te-ai bucurat ultima dată cu adevărat și cu toată inima să-ți vezi jumătatea intrând pe ușă? Când i-ai sărutat buzele ultima dată cum o făceai la început? Când ți-a dat fiori ultima dată amintirea nopții trecute?

232dee4221e2b776c1c12a605f8eb633În fosta mea relație am greșit exact așa. A fost totul prea ușor: ne-am văzut, ne-am plăcut, ne-am gustat, ne-am atașat. Prea a fost totul pe fast motion. Prea repede am consumat începutul. Prea ne-am grăbit către tot restul vieții. Poate am fost eu flămândă și am devorat tot, poate el, poate amândoi. Ne-am lăsat prea repede pradă dorinței. Prea le-am avut toate pe o tăviță de argint. Încă de la început am fost sortiți pieirii. Văd asta abia acum.

Un prieten îmi povestea ieri că a părăsit recent o fată ok (din toate punctele de vedere) pentru că, după doar o săptămână, îl numea „iubitul meu”, fapt ce i-a ridicat semne de întrebare. Tot el mi-a spus că aceeași fată i-a oferit mult prea repede prăjiturica (citește „Poartă-te ca o lady, gândește ca un bărbat” de Steve Harvey și vei înțelege ce este prăjiturica), mult prea în viteză și într-un cadru mai mult decât neadecvat. Deși a acceptat cu plăcere ce i s-a pus pe tavă, la foarte scurt timp a avut senzația de preaplin și a renunțat să se mai vadă cu ea.

Povestea lui mi-a servit ca lecție pentru sentimentele prin care trec: cred că m-am îndrăgostit. S-a întâmplat în urmă cu 3 săptămâni și povestea e, evident, complicată. Mi-am dat răgaz cele 7 zile în Țara Bască să-mi treacă. Nu mi-a trecut. Nu-mi rămâne decât să o iau încet, să văd ce va fi. Și nici nu cred că vreau să fie ușor. Vreau, de data asta, să gust cu adevărat fiecare sărut ce va fi să fie al meu. Vreau să tresar gândindu-mă la el, vreau ca pielea mea să țină minte urma mângâierilor lui. Off ce departe sunt toate acestea de mine și cum le vreau pe toate acum!

Și totuși, în momentul acesta știu doar că sunt un pic mai aproape de momentul în care ne vom vedea decât eram ieri.

Un gând despre &8222;Lucrurile simple-s pentru restul. Mie-mi place să mă complic&8221;

Lasă un răspuns

