Bagajul meu

Am înghesuit amintirile în gențile de voiaj, le-am închis și le-am urcat pe dulap. Credeam că dispar, că nu mai provoacă emoții de vreun fel dacă stau acolo ascunse. Și au rămas! Apoi azi am avut nevoie de una din genți. Mâine merg la mare… mergem.

b32c43a612a068b6865db03aa162d982Lucruri și sentimente deopotrivă am împachetat în seara asta.

Am amânat împachetatul până în ultima clipă. Înainte de culcare m-am apucat să-l fac. Credeam că haosul ultimelor zile m-a făcut să fiu atât de dezorganizată. Mi-am dat seama că haosul mi l-am creat singură tocmai pentru a amâna cât s-a putut momentul acesta.

Da știu, merg în concediu, nu la spânzurătoare.. ce atâta văitat?

De obicei am anumite temeri înainte de orice călătorie. De data asta, mă depășesc. Ultima mea călătorie a fost în Alpii Francezi, cu el. M-am ridicat pe vârful degetelor și am tras jos geanta de pe dulap. Sunetul din interiorul ei mă avertiza deja: nu mă deschide, nu vrei să vezi ce ascund! Am deschis-o și am găsit harta pârtiilor, skipass-ul, etichetele ce mi le-a cumpărat (pe care nici azi nu le-am cusut pe husa clăparilor), asigurarea de călătorie, balsamul de buze cu propolis și loțiunea cu care-mi făcea masaj. Le-am lăsat atunci cu intenție acolo, să nu le mai văd în acel moment. Pentru a mă pregăti de primul concediu fără el, a trebui să pun mâna pe toate.

Jumătate din hainele împachetate sunt cumpărate post-despărtire. Cealaltă jumătate mi-a amintit tot ce uitasem. Unde încap oare atâtea emoții într-o rochie? Sunt lucruri la care nu pot renunța. Apoi, sunt lucruri pe care acum încep să le iubesc. Sunt oameni la care am renunțat. Sunt oameni cărora acum le fac loc în inima mea, dar sunt și oameni care vor rămâne acolo mereu.

Bagajul meu depășește limita admisă de greutate emoțională. Cântărite, cele 4 perechi de sandale, 6 fuste și 9 topuri nu depășesc greutatea unui pepene roșu. E plin bagajul meu de cuvinte și locuri, de emoții și trăiri. E plin bagajul meu de trecut, iar trecutul trage la cântar.

Mi-e frică de nou: noua locație, noua formulă de concediu, noul-EL. Simt că mă copleșeste atâta nou. Neprevăzutul mă sperie.

Hai mai bine să rămânem sub așternuturile tale săptămâna asta, vrei?!

NU??

…Bine, mergem la mare…

2a5e706ec0da4839383bde2079f803eb

Lasă un răspuns

