Altă viață, alte brioșe

În toamna trecută mi-am reluat studiile. Alături de o prietenă, am început să frecventez cursurile școlii postliceale. Noi două avem un stil mai relaxat de a participa la ore, stil adoptat în toamna anului 2005, în primul an de  faculate. Cursurile reprezintă pentru noi dialoguri și dezbateri interactive, îmbunătățite cu cafea. De ceva timp, prietena mea ea a început coacă și să aducă brioșe pentru a le savura împreună cu cafeluța cea de toate zilele.

Atâtea brioșe mi-au amintit însă de vara trecută. Locuiam atunci cu fostul meu iubit și făceam brioșe săptămânal. Îmi cumpărasem forme colorate din silicon, câte două din fiecare culoare și dimensiune. Aproape în fiecare dimineață mergeam la piață și cumpăram ouă, fructe și legume de la țară. În piață am cunoscut o bunică mai sprintenă care vindea plante pentru ceai și fructe de pădure. I-am cerut și mi-a cules afine de pădure, zmeură și apoi mure. Am fost tare mândră când am făcut împreună cu el, pentru prima dată, dulceață și sirop. Am etichetat borcanele cu dulceață și sticlele cu sirop și le-am așezat frumos în dulap.

Jumătatea cantității de afine am folosit-o pentru  sirop și dulceață. Din cealaltă jumătate am păstrat câteva pentru a face înghețată  și restul le-am congelat. Săptămânal făceam brioșe cu afine. Erau minunate: frumoase, pufoase și frumos colorate datorită afinelor.

M-a luat dorul de brioșele mele așa că am zis că voi face și eu. Planul era măreț: urma să apar cu o pungă plină de brioșe perfecte, doar aveam experiență! Dar nu a ieșit chiar așa..

Pentru început am căutat rețeta pe net, dar nu am găsit-o pe cea folosită vara trecută. Aceea o notasem într-o agendă rămasă deasupra frigiderului lui. Nu-i bai, am găsit altă rețetă! Am mers apoi să cumpăr forme, dar mai erau doar câteva bucăți din silicon, toate de aceeași culoare. Eu căutam cât mai multe culori. Am văzut apoi o tavă:

Mă scuzați, e bine dacă pun hârtie colorată în tava de brioșe? am întrebat vânzătoarea. Eu am folosit doar forme de silicon, fără hârtie, dar au rămas la fosta locuință… mi-a scăpat.

Domnișoară, cumpără altele! mi-a zis vânzătoarea cu o privire-complice, punându-și mâna pe umărul meu.

Nu era un text de vânzătoare; era un sfat. Am cumpărat tava și hârtiuțele colorate.

Cum afinele de pădure au rămas în congelatorul lui, am mers la supermarket să cumpăr altele. Dar nu am găsit afine congelate așa că am cumpărat zmeură. Amestecul l-am pregătit repede și l-am pus la copt. Cuptorul de acasă nu coace însă tare bine și le-am ars puțin la bază.

Cu toate obstacolele întâmpinate, chiar și ușor arse, brioșele mele au fost delicioase.

Încet, dar sigur, nu-mi mai vine chiar așa greu să o iau de la început.

Image

Un gând despre &8222;Altă viață, alte brioșe&8221;

Lasă un răspuns

