Am nevoie de tine! Sau nu?

Am dezbătut azi, de două ori, același subiect. Eu am jucat și rolul de protagnistă, dar și cel de „psiholog”.

Image

Să fie adevărat? Chiar ai nevoie de altcineva pentru a simți că tu ești tu? Cu siguranță nu! Cred însă că, cel puțin o dată în viață, fiecare ajungem să credem asta.

Eu am fost (sau poate încă mai sunt) în această situație. Refuz, din toate puterile parcă, să merg mai departe. Dar de ce? mă întreb. De ce mi s-a întâmplat mie?

– Greșit! Întrebările acestea nu-și au rostul; mi-a deschis azi ochii un amic. Întreabă-te la ce anume refuzi tu să renunți, de ce-ți vine așa greu?

– Păi nu pot renunța la el; am nevoie de el pentru că este sufletul meu pereche, suntem la fel noi doi, sunt EU când sunt cu el…

– Prostii! Gândește-te bine!

Și m-am gândit. M-am gândit bine. Nu era asta, nu ideea că nu îl mai am pe el doare; de fapt oamenii nu aparțin unii altora precum proprietățile. Doare, de fapt, ideea că o dată cu sfârșitul relației am simțit că am pierdut TOT: dragostea lui, prietenia lui (asta pentru că eu refuz, momentan, să păstrăm legătura), statutul de iubită, cercul de prieteni (cu tot ce presupune asta: excursii, petreceri, evenimente), siguranța financiară, poziția socială. M-am trezit singură și fără nimic. Și sentimentul de dependență a apărut instant: am nevoie de el!

Image

Aceeași dependență am descoperit-o, în linii mari, și în viața unei prietene. Și ea are nevoie de EL în viața ei. Dar situația diferă. EL nu a fost niciodată, cu adevărat, în viața ei. Iar ea își refuză fericirea alături de un altul, aștepând ca EL să o dorească. Și ea știe! Nu e dispusă, însă,  să renunțe la dependența față EL. Nu încă.

Dar, atât eu, cât și prietena mea, nu avem nevoie de EL, oricare ar fi EL. Știu asta!

Eu știu că am nevoie să fiu fericită alături de mine. Să învăț să mă iubesc cum până acum am uitat să o fac. Să mă ocup de dorințele mele, de ceea ce mă împlinește. Abia apoi, abia după ce învăț toate acestea, pot să-l las pe el, oricare ar fi EL, să-mi țină mâna în palma lui.

Image

Lasă un răspuns

