Artificii

Prima dată am scris în 2010. Eram în avion și era noapte. Mă întorceam din vacanța în Hondarribia, Țara Bască. Până acum, a rămas singura dată în care am zburat noaptea. Avionul nu era plin, așa că am stat singură pe 3 locuri. Luminile nu s-au stins pe perioada zborului. Eu văzusem în filme că se întâmplă asta; așteptam chiar să mi  se  aducă o pernă.  N-a fost așa. Era zgomot și era lumină. Din obișnuință, m-am așezat la geam. Nu vedeam tare multe: luminițe sclipitoare adunate împreună marcau zonele populate deasupra cărora zburam. Era tare plictisitor zborul acela. M-am uitat iar pe geam, de parcă așteptam ceva. Jos, sub noi, era un oraș la marginea mării. Orașul era clar în sărbătoare. Am văzut artificii jos, pe cer fiind eu. Pentru prima dată artificiile erau la picioarele mele, și nu eu la picioarele lor. Simțeam că trebuie să vorbesc cu cineva depre asta, dar eram singură. Nimeni nu se uita pe geam, nimeni nu vedea artificiile!!! Mi-am băgat capul între scaunul meu și geam; în spatele meu era un băiețel.

Pst, pst!! Uită-te pe geam, se văd artificii! i-am șoptit.

S-a uitat. Avea o privire plictisită: Bineee, mi-a spus.

Dar, sunt artificii.. am răspuns eu, dezamăgită că nu-mi împărtășește entuziasmul.

Valparaiso's Bay and the fireworks show they do every new year

Curând nu le-am mai văzut. Nu am mai văzut nici luminițe. Trecuse maxim o oră de când eram acolo sus; urmau alte două. Mi-am căutat în poșetă ceva și am simțit un parfum puternic. Venea de la un carnețel ce-l aveam la mine. Cu ceva timp înainte, sticluța mea cu parfum se spărsese în bagaj (la întoarcerea dintr-o altă vacanță). Printre lucrurile pe care se scursese parfumul era și acest carnețel. L-am scos să-l miros. Același parfum îl avea și sora mea, dar fiind însărcinată, nu-l folosea. Așadar, pe perioada vacanței mele în Hondarribia, am folosit parfumul ei. Carnețelul meu mirosea acum a vacanță. Inevitabil, m-am gândit și la ziua aceea la far.

Am scos un pix și am început să scriu. Am scris despre ziua aceea, de felul în care vântul atingea iarba, de valurile care se spărgeau de stânci. Mi-am imaginat doi tineri care priveau în larg și-și imaginau cum ar fi  viața împreună.  Am scris despre cum cei doi, amândoi implicați în relații de durată cu alte persoane, s-au lăsat conduși de impulsul momentului, au uitat de viețile lor și de promisiunile făcute altora, și au gustat din plăcerile trupului acolo, pe o cărare la marginea oceanului, lângă Farul Higuer din Hondarribia.

La un moment dat o doamnă s-a așezat pe primul scaun din cele 3 pe care le ocupam, pentru a purta o discuție cu domnul de vis-a-vis. Eu eram întinsă comod. Mi-a ridicat picioarele, s-a așezat, a pus picioarele mele pe ale ei și a început să mi le maseze. Stai liniștită scumpo, mi-a zis. Împreună, cei doi au început o discuție despre viețile lor în Spania.

Nici nu mi-am dat seama cât de repede au trecut următoarele 2 ore de zbor. Am umplut câteva file din carnețelul parfumat. La sfarșitul textului am scris data și mențiunea „în avion”.

Păstrez foile acelea, deși le-am transcris, și corectat de câteva ori între timp. Evident, nimeni nu a citit ce am scris eu atunci. Și nici ce am mai scris de atunci. Dar poate, într-o zi, voi găsi curajul de a lăsa pe cineva să facă asta. Cred că trebuie să fiu EU pregătită să fac acest pas.

3 gânduri despre &8222;Artificii&8221;

    • Salut! Poza am editat-o cât să semene cu ce am văzut eu în noaptea aceea (și, recunosc, e frumos să mai văd o dată artifiicile de sus).
      Îți mulțumesc sincer pentru vizită și încurajare.

  1. Hei! Pentru o clipă, am visat un zbor și-un joc de artificii undeva dedesupt, deci, e clar, ai transmis ceva frumos! Bun așa! Și, da, TU trebuie să poți, dar ai răbdare, nimic nu se face peste noapte.
    Zi faină!

Lasă un răspuns

